«Якби в кабінеті у лікаря,
юриста або дантиста одночасно зібралися 30
чоловік з різними бажаннями і потребами, а деякі, не маючи
бажання там перебувати, постійно заважали б йому працювати,
а лікар, юрист або дантист (без асистента), мав
би протягом 9 місяців, застосовуючи всю свою майстерність, досягати високих
професійних результатів, ось тоді, можливо, він би отримав деяке
уявлення про роботу шкільного вчителя»
(Дональд Д. Куїнн, переклад
з англійської)
Як же досягати високих професійних досягнень,
коли ти ще і не просто учитель, а класний керівник? Відповідь:
у дітях, яких тобі довірили. Адміністрація, призначивши класним керівником,
батьки, які з надією вірять, що ви станете для їх дитини другою мамою чи татом
або і мамою, і татом разом. Саме від мене залежить, яким змістом
наповняться 7 років шкільного життя моїх вихованців і на скільки вони будуть
щасливими, ці 7 років і все подальше життя.
Кожна
дитина – індивід, особистість, що формується впродовж свого життя різними
чинниками. Одним із цих чинників є школа. Однолітки, друзі, вчителі – це той
світ, де дитина вчиться бути собою, розвивається, шліфує свої життєво необхідні
принципи та поняття.
Добре,
коли в цей час поряд з дитиною, яка підіймається по власних сходинках успіху,
йде творчий, активний, розумний класний керівник.
Дуже часто трапляється,
що всі спогади про школу так чи інакше пов’язані з іменем класного керівника. Якщо ця людина поєднує в собі якості педагога, вихователя,
психотерапевта, то саме до нього звертаються учні зі своїми радощами і смутками,
саме він допомагає розв’язати конфлікти з батьками і педагогами, його посвячують
в дитячі таємниці. Отож, ця діяльність школі необхідна, і людина, що виконує ці
функції, потрібна.
Виховання - це особливе мистецтво. А починається воно з сім'ї, звідки
дитина потрапляє у світ школи. Якщо я, як класний керівник, зроблю все
від мене залежне для того, щоб довірений мені клас став колективом, тоді
кожному учню буде комфортніше в шкільному середовищі, він із задоволенням йтиме
в школу до своїх однокласників. Класний керівник - ключовий елемент в
організації виховання в школі. Саме класний керівник повинен сприяти
максимальному індивідуальному розвитку особистості та створити таку підтримку під
час нелегкого входження учнів у суспільне життя. Суспільству необхідні сильні
люди в моральному і психологічному відношенні і тому вже у шкільному віці слід
орієнтувати учнів на оволодіння способами спілкування з людьми, на створення
моральної атмосфери колективу. Я дуже сподіваюсь, що мої учні зможуть інтереси
суспільства ставити вище своїх, матимуть гостре відчуття відповідальності, жити
по законах совісті та колективу, будуть щирими, сміливими, чесними та
справедливими.
Допомогти дитині, навчити її жити в колективі може та повинен класний
керівник.
21 століття –
століття комп'ютеризації, інновацій, нових технологій. В країні йде освітній
бум, пропонують різні теорії виховання, апробують нові системи виховного
процесу. На обличчя прогрес. Але проблема виховання залишається однією з
найважливіших проблем на даному етапі часу.
На мою думку, відносини між учнем та вчителем ніколи
не бувають повністю рівними - на це впливає і різниця у віці, і неоднаковість
життєвого досвіду, і різниця поколінь. Але, я в впевнена на 100%, що рівність
повинна проявлятись у взаємоповазі, взаєморозумінні, відкритості та щирості.
Кожна дитина шукає у вчителі кращого друга та наставника, звернувшись до якого,
вона може розраховувати на те, що її вислухають, зрозуміють, сприймуть всі її
проблеми та дадуть цінну пораду. Бо класний керівник – це
не просто тітонька, це дещо значно більше.
Враховуючи
сучасні вимоги до результату освіти, шукаю нові ефективні форми, способи і
прийоми роботи з дітьми, визначаючи для себе пріоритетні цільові орієнтири:
любов, сім'я, здоров'я, моральність, інтелект. Це і класні години, бесіди,
рольові ігри, акції та інші.
В моїй роботі є
опора, без якої мало що вийшло. Це прекрасні традиції нашої школи: місячник
військово-патріотичного виховання, акція «Обеліск», «Подвір'я ветерана», спартакіада, акція «Екологія та здоровий спосіб
життя» та ін.
Виховання - процес, що
починається з дитинства, коли в душу дитини закладаються основні життєві
принципи, що допомагають їй стати Людиною з великої букви, сміливо увійти до
епохи нового розуму і зайняти в ній гідне місце, усвідомлюючи себе особистістю
й індивідуальністю.
Хоча
я і не маю багаторічного досвіду роботи як класний керівник, проте іду в ногу з
часом. Сподіваюсь, що учням не нудно на виховних заходах, і вони принесуть
бажаний результат мені, як вчителю, батькам і суспільству в цілому. . А для
пошуку вірних шляхів я буду користуватись і досвідом спеціалістів, і слухати
власне серце, свою фантазію, і пам’ятатиму про нестандартність.
Комментариев нет:
Отправить комментарий